Загальні відомості по матеріалам та технологіям
Поліграфія
Офсетний папір
Офсетний папір — матеріал, призначений для друку на його поверхні ілюстрацій і текстів офсетним способом. Вважається більш міцним, ніж звичайний папір. Виготовляється з чистої целюлози або з додаванням деревної маси. Характеризується високою міцністю, стійкістю до деформацій, вологи. Велике значення має жорсткість офсетного паперу, його впитуваність, стійкість розмірів і проклейка. Від цього залежить якість кінцевих виробів.

Офсетний папір на дотик шорохуватий. Він відмінно підходить для лазерних принтерів і добре вбирає вологу в тому числі чорнило, тому його використовують в тих випадках коли потрібно додатково надрукувати на принтері, написати ручкою, поставити штамп.

Здебільшого використовується варіант з 80 г/м2 щільністью. Проте також доступні і інші варіанти: 100, 120, 150, 170, 250 - які найчастіше використовуються в друці брошюр та каталогів

Застосування:
- анкети;
- бланки (фірмові, бухгалтерські, торговельні, транспортні, медичні);
- квитки; Внутрішні блоки для блокнотів, планингов, щоденників;
- інструкції (побутові, промислові, медичні);
- листи для записів в блочки, кубарики;
- листи на стіл для кафе, барів, ресторанів (сети).

Можливі післядрукарські роботи для спуску:
- перфорація;
- фальцювання.

Крейдований папір
Крейдований папір — матеріал для друку малюнків, написів з використанням спеціального устаткування будь-якого формату. Відрізняється вибірковим вбиранням і не пористою поверхнею. Використовується для створення рекламних та інформаційних продуктів, іміджевих та сувенірних виробів, з метою декору приміщень, дизайнерського оформлення.

Особливості крейдованого паперу
Крейдований папір вбирає тільки частину друкарської фарби з малов'язким розчинником. При цьому плівкоутворювач і пігмент залишаються на поверхні. Так вдається домогтися яскравого, барвистого і чіткого зображення. Нанесення додаткового захисного шару робить малюнок більш довговічним, надійно закріплюючи його. Важливо враховувати щільність паперу, так як існує близько 15 різних параметрів цього показника. Для повноколірного друку (двосторонній) потрібно вибирати папір, щільність якої не менше 115 г/м2. Такий матеріал не вбере занадто багато фарби і буде менш просвічуватись. Просвічуваність матеріалу краще оцінювати візуально ще перед процесом друку. При двосторонньому друці зображення потрібно намагатися накладати малюнок один на інший, щоб у підсумку він не виглядав спотвореним.

Можна розділити крейдований папір на такі види:
1. По обробці поверхні:
- Матовий (частіше використовується для носіїв текстової інформації, відрізняється жорсткістю, пухкістю, непрозорістю);
- Напівматовий (проміжна ступінь обробки, виконана за допомогою особливого режиму роботи Каландра);
- Глянцевий (наноситься додатковий глянсовий шар на каландрі, такий папір відрізняється кращою якістю, гладкістю, мінімальним виділенням пилу).
2. За кількістю сторін:
- З одностороннім крейдуванням (використовується при виробництві етикеток);
- З двостороннім крейдуванням (універсальне застосування).
4. По масі листа:
- Легкий (до 60 г/м2);
- Середньої щільності (від 70 до 150 г/м2);
- Високої щільності (від 150 г/м2).

Застосування:

Тонкі щільності застосовують для виготовлення - листівок, буклетів, плакатів, журналів, внутрішнього блоку меню або каталогу. Прийнято, чим щільніше папір - тим більш представницьким вид продукції. Ви можете надрукувати буклет або флаєр як на 90 г / м2 так і 170 г / м2 в залежності від поставлених завдань.
Можливі післядрукарські роботи для спуску:
- перфорація;
- фальцювання.

Товсті щільності застосовують для виготовлення - візиток, бирок, календарів, листівок, запрошень, обкладинка для меню або каталогу. Економ варіант - 250 г / м2, Стандарт - 300-350 г / м2, Бізнес - 450 г / м2
Можливі післядрукарські роботи для спуску:
- біговка;
- біговка + фальцювання;
- перфорація;
- закруглення кутів;
- свердління.

Самоклеючийся папір
Самоклеючийся папір - крейдований папір, що складається з декількох шарів. Особовий, верхній шар, який згодом буде кріпити папір до поверхні, покритий клеєм і спеціальної підкладки, яка легким рухом відділяється від основи.

Застосування:
- наклейки-стікери для побутового та промислового використання.
- етикетки для пакування;
- маркувальні наклейки;
- бірки-цінники;
- поштові наклейки на конверти;
Матеріали для широкоформатного друку
Матеріали для широкоформатного друку — це база, на яку переноситься малюнок, напис або зображення будь-якого типу. Існує велика кількість різних матеріалів, які використовуються при застосуванні різних технологій друку. Головна умова — висока якість, оскільки широкоформатні вироби піддаються більш серйозному впливу, тому вони повинні бути стійкі до вигорання, пошкоджень, зміни погодних умов.

Види матеріалів для широкоформатного друку

1. Вінілова плівка.
Останнім часом це найбільш затребуваний матеріал, що пояснюється її універсальністю. Можна виділити велику кількість підвидів самоклейкої плівки:
- Глянцева (зверху накладено спеціальне блискуче покриття; найбільш популярна у використанні; відрізняється невисокою вартістю, універсальністю і можливістю широкого застосування; використовується для зовнішньої і інтер'єрної реклами; світло відбивається дзеркально);
- Матова (головний плюс — поверхня не дає відблисків, завдяки чому можна без проблем розглянути зображення під будь-яким кутом; світло відбивається, розсіюючись в усі сторони);
- Непрозора (не пропускає світло при просвіті; широко використовується для зовнішньої реклами; невисока ціна і стійкість, довговічність матеріалу роблять його все більш популярним);
- Прозора (вінілова плівка з максимальною пропускною здатністю; частіше використовується для обклеювання вітрин або багатошарових композицій; зображення може мати об'ємний вигляд);
- Світлорозсіювальна (використовується для створення світлової реклами зовні і усередині будівель; являє собою напівпрозору поліефірну плівку із спеціальним покриттям, яке забезпечує рівномірний і плавне розсіювання променів; передача кольору не спотворюється, зберігається яскравість малюнка);
- Пломбувальна (використовується для виготовлення гарантійних наклейок та захисту продуктів від підробок або несанкціонованого доступу; нестійка до розривів, тонка, її неможливо повністю зняти; характеризується високим ступенем зчеплення з поверхнею);
- Транспортна (для обклеювання вантажного і легкового транспорту; дуже стійка до зовнішніх впливів і агресивних речовин; водостійка, витримує механічні пошкодження і перепади температури; відрізняється високою стабільністю кольору, завдяки вмісту спеціальних світлових фільтрів);
- Самоклеюча (з одного боку покрита кулею спеціального клею);
- Магнітна (виготовляється з вінілу з додаванням речовин, які сприяють тяжінню до металу; чим товще такий матеріал, тим сильніше його магнітні властивості; використовується для виробництва рекламної та сувенірної продукції, декору);
- Світлонакоплююча (здатна накопичувати в собі світло вдень і віддавати його в темний час доби; світиться близько 4 годин; використовується для виготовлення дорожніх знаків і подібної продукції);
- Світловідбиваюча (відображає світлові відблиски, що потрапляють на її поверхню; використовується для виготовлення дорожніх знаків, зовнішньої реклами; відрізняється невисокою ціною і гарною ефективністю);
- Одностороння (являє собою звичайну плівку з великою кількістю дрібних отворів — своєрідну сітку, на яку нанесено зображення; зручна при обклеюванні вітрин, стекол; зовні приміщення виглядає непрозорою і передає зображення, а зсередини є повний огляд через матеріал; пропускає 50% світла).

2. Папір.
Один з найбільш широко використовуваних матеріалів. Можливий широкоформатний друк будь-яких розмірів, форм. При покритті плівкою або ламінуванні може розміщуватися зовні приміщень. Виділяють такі види паперу:
- Папір blueback (міцний папір, що відрізняється непрозорістю, завдяки чому складно побачити те, що знаходиться під нею; є спеціальне покриття, яке наноситься на одну сторону, звичайно воно блакитного кольору, не набухає, стійка до механічних впливів і коливань температур, змін вологості; широко використовується при створенні бігбордів і рекламних щитів);
- Папір backlit (напівпрозора, міцний папір яскраво білого кольору; відрізняється здатністю розсіювати світлові промені; використовується для реклами з внутрішньою підсвіткою).

3. Банерна тканина.
Часто іменується баннерним полотном. Відрізняється невисокою ціною, довговічністю, універсальністю. Може застосовуватися зовні і усередині будівель, встановлюватися над дорогами. Захищена від перепадів температури, вологи, ультрафіолету і руйнівних механічних впливів. Виділяють такі види банерної тканини: - Банерна тканина frontlit (найбільш популярний вид для створення рекламних продуктів; білий непрозорий матеріал; найчастіше використовується без підсвічування);
- Банерна тканина backlit (створена спеціально для виготовлення світлових рекламних продуктів; має здатність м'яко розсіювати промені; характеризується гарною передачею кольору);
- Банерна тканина blackout (майже непрозорий матеріал; використовується для виготовлення двосторонньої реклами; всередині спеціальна прошарок, що блокує просвічування).

4. Інші матеріали.
Матеріали, які використовується рідше з метою створення особливих продуктів. Можна виділити такі види:
- Художнє полотно (натуральна тканинна основа з полімерним покриттям);
- Сітка (легка, добре пропускає світло, напівпрозора);
- Тканини (частково або повністю синтетичний матеріал);
- Шпалери
Ламінація
Ламінуванням називають процес покриття спеціальною плівкою поліграфічної продукції. Плівка виконує дві функції: захисну — оберігає виріб від різного роду зовнішніх пошкоджень і декоративну — додає друкованої продукції презентабельний вигляд.

Ламінаційна плівка може бути матового і глянцевого типу.

Глянцева плівка відрізняється прекрасними захисними властивостями, надає зображенню контрастність і насиченість. Таке покриття посилює колірний ефект, продукція набуває більш барвистий вигляд. Цю особливість часто використовують, коли надрукований об'єкт недостатньо яскравий. Недоліком є утворення відблисків при сильній освітленості, що ускладнює сприйняття зображення під кутом і читання дрібних написів. Тому перед вибором типу плівки слід враховувати освітлення, при якому використовуватиметься поліграфічна продукція.
Матова плівка ламінації надає виробу бархатистість, виявляє глибину, робить чіткими для сприйняття дрібні написи. Досягається це завдяки виключенню можливості відображення світла при прямому попаданні. На матовою плівці можна писати олівцем і кульковою ручкою і при необхідності видаляти написи гумкою.
УФ Лак
Уф лакування - це нанесення на поверхню матеріалу UV-лак, який утворює специфічну глянсову плівку. Основне призначення лакування - додати продукції оригінальний, красивий вид, а також захист зображення від різних зовнішніх впливів. Лакування має кілька різновидів: повне і гібридне вибіркове лакування. Повне застосовується, коли лакове покриття наноситься на всю поверхню зображення, а гібридна вибіркова - це фрагментально нанесення.
Глянцевий Уф-лак - додає друкованої продукції неповторний глянець. Від глянсової ламінації відрізняється більш яскраво вираженим блиском.
Гібридний вибірковий УФ-лак
Гібридний вибірковий УФ-лак - дає можливість «оживляти» малюнки, виділяти деталі, надавати обсяг, підвищувати яскравість і контрастність зображення, а так само відчувати ефект «пластика» на папері. Виглядає дуже респектабельно і як правило застосовується для дорогої рекламної продукції.
Постпрес / Фальцування
Фальцювання - це операція згинання, складання готової поліграфічної продукції. Для паперів від 170 г / м2 і вище, обов'язкова попередня биговка..роботи. Види фальцювань: в гармошку, в намотування, вікно
Постпрес / Біговка
Біговка - операція нанесення прямолінійною борозенки на аркуш паперу. Необхідна для подальшого складання по лінії біга. Виконується, якщо є ймовірність пошкодити нанесене зображення шляхом звичайного згину для тонких щільності і обов'язкове для паперів від 170 г / м2 і вище; вона захищає місце згину від розтріскування барвистого шару, надаючи друкованої продукції більш акуратний вигляд.

Слід розділяти поняття биговки і фальцювання, оскільки це різні процеси: вони зазвичай виконуються послідовно, на різному устаткуванні. Біговка значно полегшує процес фальцювання, не тільки щільних, але і тонких паперів, забезпечуючи якісний результат.
Постпрес / Перфорація
Перфорація (перфорування) - це процес пробивання отворів по лінії відриву. Перфорування покликане полегшити відрив одного паперового елемента від іншого. Для нестандартних робіт Ви самі вибираєте місце для перфорації (min 15 мм від краю готового виробу), вказуючи його на превью і завантажуєте в спеціальну форму завантаження превью на сторінці оформлення замовлення. На превью необхідно вказувати відстань в мм від краю готового виробу до початку постпечатной роботи.
Постпрес / Заокруглення кутів
Процес заокруглення (округлення) кутів є обрізання куточка вироба за допомогою спеціального округлого ножа. У процесі цієї операції замість гострого куточка виходить закруглений кут. Закруглені куточки набагато менше загинаються при частій експлуатації, виріб довше зберігає презентабельний вигляд. Скруглення застосовується для візиток, кишенькових календарів, бонусних або знижкових карт - виробів, які мають на увазі активне використання.
Постпрес / Свердління
Свердління отвору діаметром 3-5 мм для бірок, цінників. Для нестандартних робіт Ви самі вибираєте місце для свердління (мінімум 5 мм, максимум 40 мм від краю готового виробу), вказуючи його на превью і завантажуєте в спеціальну форму завантаження превью на сторінці оформлення замовлення. На превью необхідно вказувати відстань в мм від краю готового виробу до початку постпрес роботи.